Porady
Newsletter
Tagi
Przepraszamy za niedogodności i już wkrótce zapraszamy do nowej, usprawnionej wersji sklepu!
Smar do zapadek DT Swiss Star Ratchet
Specjalny smar do zapadek typu Star Ratchet polecany przez DT Swiss.
Do montażu bębenków piast DT Swiss serii 180 carbon ceramic, 190, 240s, 340, 350, 440 Freeride, 540 Tandem
Zastosowanie |
Bębenki piast DT Swiss serii 180 carbon ceramic, 190, 240s, 340, 350, 440 Freeride, 540 Tandem |

Strona domowa DT Swiss
DT Swiss to szwajcarska firma znana z produkcji światowej klasy szprych, piast, obręczy i całych kół. Od 2001 roku w ofercie firmy są również własnej konstrukcji tłumiki. W roku 2006 DT Swiss przejęło produkcję widelców sztywnych i amortyzatorów od Pace i dynamicznie rozwija tą gałąź produkcji.. W2007 roku rozpoczęło własną produkcję elementów karbonowych.
Produkty DT Swiss cenione są za solidne wykonanie, „legendarną” trwałość, a przy tym niską masę.
Adaptery osi
Część piast DT Swiss ma możliwość zmiany systemu mocowania osi. Możliwość konwersji osi opisana jest w danych technicznych piasty.
Adaptery hamulców.
Piasty z systemem Center Lock mogą być przekonwertowane do systemu IS za pomocą specjalnych adapterów.
Akcesoria do piast DT Swiss można znaleźć tutaj: akcesoria DT Swiss.
Oznaczenia zastosowania
RR |
|
Road Race. Produkty skierowane do szosowców, szukających lekkich a zarazem sztywnych i aerodynamicznych komponentów. |
XR |
![]() |
Cross (X) Rrace. Produkty dla rowerzystów wymagających od siebie i od sprzętu maksymalnej wydajności. Tak jak trening poprawia wyniki, tak DT Swiss stale poprawia produkty linii XR aby były lżejsze, sztywniejsze i szybsze. |
XM |
![]() |
Cross (X) Mountain. Produkty z grupy XM są projektowane dla tych, którzy chcą robić „wszystko” Od wyjazdów w Alpy po ściganie się np. w maratonach. Dla nich tak samo ważne są waga komponentów jak ich komfort. |
EX |
![]() |
Enduro Cross (X). Dla rowerzystów Enduro to przygoda. Wspinaczka długimi podjazdami po to aby potem cieszyć się i chłonąć niesamowite, czasmi nie tknięte singletrack-i, pełne kamieni, korzeni, zakrętów - poezja. Produkty EX są silne,sztywne i wystarczająco lekkie aby wykonać wszystko perfekcyjnie. |
FR |
![]() |
Free Ride. Free Ride to kwestia interpretacji otoczenia. Dla Freeride-owców, trasa usiana wielkimi kamieniami, leżącymi drzewami, potokami jest tym co kochają najbardziej. Produkty FR muszą być i są mocne i niezawodne by sprostać wszystkim niespodziankom. |
Oznaczenia technologii
QR |
![]() |
Quick release - System zacisku koła opracowany przez Tullio Campagnolo w 1922 roku. Pierwotnie zaprojektowane dla szosowych rowerów, z czasem stał się standardem również dla MTB |
TA X-12 |
![]() ![]() |
Połączenie Thru Axle nie jest kompatybilne ze standardem Quick Release. Połaczenie Thru Axle jest zawsze integralną częścią ramy lub widelca. Średnice osi są na ogół 20mm lub 15 mm z przodu i 12 mm z tyłu. |
TB |
![]() |
Połączenie Thru Bolt jest w 100% kompatybilne ze standardem QR. 5mm pręt został zastąpiony przez aluminiową śrubę o średnicy 9mm na przedniej osi i 10mm na tylnej osi. W rowerach MTB takie polaczenie jest silniejsze, sztywniejsze a przez co bezpieczniejsze. |
RWS |
![]() |
Opatentowany system mocowania koła. Sztywniejszy bezpieczniejszy i bardziej przyjazny niż konwencjonalny Quick Release. Siła docisku jest o 50% większa niż w QR. Po zakończeniu dokręcania, dźwignię można ustawić w dowolnym położeniu. |
Ratchet System |
![]() |
Opatentowany system wolnobiegu, mający formę koła zębatego, przystosowany do dużych obciążeń i cechujący się większą niezawodnością. Koncepcja obsługi bez narzędzi, pozwala na łatwe wykonywanie rutynowych prac serwisowych i konserwacyjnych. |
No Tool |
![]() |
Oznacza iż nie są potrzebne żadne specjalne narzędzia w celu przeprowadzenia rutynowych prac konserwacyjnych |
Torsion Box |
![]() |
Pusty w środku, łuk łączący golenie amortyzatora, zbudowany jest z dwóch elementów. Co znacznie zwiększyło sztywność magnezowych goleni. |
Tubeless |
![]() |
Zamknięta obręcz, pozwala na zastosowanie bezdętkowej opony |
Two Pawl System |
![]() |
Piasta z systemem dwuzapadkowym |
Center Lock |
![]() |
Piasta z systemem montażu tarczy hamulcowej licencjonowanym przez Shimano. |
IS (6 bolt) |
![]() |
Piasta z międzynarodowym systemem montażu tarczy hamulcowej na 6 śrub. |
Single Shot |
![]() |
System amortyzacji. Dwa ustawienia, otwarty i zablokowany. Regulacja tłumienia odbicia. |
Twin Shot |
![]() |
System amortyzacji. Trzy możliwe ustawienia, otwarty, na podjazdy, i zablokowany. Regulowane tłumienie odbicia oraz kompresji. |
Launch Control II |
![]() |
Indeksowany system amortyzacji. Skokowo regulowana prędkość odbicia i kompresji. Unikalny system „Launch Control”, automatycznie zwalniający blokadę po najechaniu na przeszkodę. |
ABS |
![]() |
Połączone komory, pozytywna i negatywna same dopasowywują się do wagi rowerzysty. Napełniane poprzez jeden zawór. Zakres wagi ( 50-110kg) |
Bladed |
![]() |
Szprychy spłaszczone w środkowej części, dla poprawy aerodynamiki kół. |
Double butted |
![]() |
Szprychy cieńsze w środkowej części. Dzięki czemu zwiększono wytrzymałość, i elastyczność a zarazem zmniejszono wagę. |
Triple butted |
![]() |
Szprychy potrójnie cieniowane dla zwiększenia wytrzymałości. ( zwiększona grubość od strony kołnierza piasty.) |