Newsletter

Bezpieczeństwo


Opona Maxxis Torch 20

Maxxis Opona Maxxis Torch 20
Cena:
149.00 zł

Dostępność w sklepach:

Ostatnia aktualizacja: 23.02.2017 13:02
  • LubinLubin

Koszty wysyłki

przedpłata 20 zł

pobranie 25 zł


Tagi

Kod towaru

TR-MX412

Maxxis Torch to ultralekka opona przeznaczona do dirtu i streetu. Wkładka  antyprzebiciowa Silkworm, oraz wzmocnone ścianki bocznej zapewniają dużą wytrzymałość. Konstrukcja opony pozwala napompować je maksymalnie do 110 PSI.

Masa 370 g.

Przeznaczenie: miasto, street.

 

Dobór opon Maxxis

Rozmiar

20x1.95

Masa

370 g

Mieszanka

62a/60a

Oplot

60 TPI

Stopka

Kevlar

 

  

Maxxis
Maxxis
Strona domowa Maxxis

     Znany i darzony zaufaniem przez miliony użytkowników na świecie, Maxxis oferuje wysokiej jakości opony do rowerów, a także samochodów, ciężarówek i motocykli.

 

     Udoskonalanie obecnych oraz tworzenie nowych technologii odbywa się w ścisłej współpracy inżynierów firmy Maxxis ze światowej klasy zawodnikami wszystkich dyscyplin rowerowych. W ten sposób powstają nowe bieżniki, oploty oraz mieszanki gumy. Specjalistyczna wiedza projektantów poparta testami w najtrudniejszych wyścigach całego świata jest wyznacznikiem wysokiej jakości oraz technologicznego zaawansowania produktów firmy Maxxis.

 

TECHNOLOGIE

 

MIESZANKI GUMY

Maxxis oferuje szereg mieszanek gum o różnej twardości. Jest to odpo­wiedź na oczekiwania kolarzy dotyczące lepszej trakcji, trwałości oraz zdolności amortyzacji używanych przez nich opon. Cyfra z literą „a” przy opisie opony jak również oznaczenie literowe oznacza stopień twardości gumy.

 

Single Compound

Jeden rodzaj mieszanki, zastosowany na powierzchni całej opony, zoptymalizowany dla długiej żywotności i bardzo dobrych parametrów opony:

70a

Trwała mieszanka gumy używana w podstawowych oponach XC, BMX, City oraz Cyclocross.

»»uniwersalna mieszanka gumy,

»»wysoka trwałość bieżnika,

»»niskie opory toczenia.

62a

Specjalnie zaprojektowana mieszanka gumy do wyścigowych opon szosowych, Cross Country oraz BMX.

»»zwiększona powierzchnia styku opony z podłożem,»»

»»mniejsze zużycie bieżnika,

»»niskie opory toczenia.

60a Maxx Pro

Najbardziej trwała mieszanka gumy stosowana w oponach DH oraz Freeride.

»»długa żywotność bieżnika,

»»niskie opory toczenia.

57a

Mieszanka gumy oparta na bazie SYLICA stosowana do  wyścigowych opon szosowych.

»»zwiększona przyczepność,

»»niskie opory toczenia.

Super Tacky ( ST)

Bardzo miękka mieszanka gumy stosowana w oponach DH oraz Freeride.

»»tylko do wyścigów,

»»optymalne toczenie, hamowanie oraz kontrola w zakrętach,

»»zwiększona przyczepność w każdym terenie

»»szybsze niż normalnie zużycie.

 

Dual Compound

Dwa rodzaje mieszanki gumy użyte w jednym bieżniku ( twardsza po środku, miękka z boku bieżnika)

Exception Series (eXC)

produkt powstały z połączenia specjalnej mieszanki gumy oraz wysokiego TPI. Zapewnia oponie lekkość oraz wyjątkowe właściwości trakcyjne.

3C Triple Compound

Trójskładnikowa budowa. Maxxis opracował wszystkie składniki tak, aby zoptymalizo­wać przyczepność w ciasnych zakrętach przy krańcowym pochyleniu, a jednocześnie uzyskać dużą trwałość bieżnika.

 

BUDOWA OPONY

 

Stopka

Zastosowany materiał utrzymujący oponę w obręczy. Stosowane materiały to: drut, Kevlar, Aramid i włókna węglowe.

Użycie Kevlarowej lub Aramidowej stopki przyczynia się do zmniejszenia wagi opony bez straty wytrzymałości.

Stopka wykonana z włókien węglowych pozwala oponie wytrzymywać bardzo duże ciśnienia (stosowana w oponach szosowych)

Dzięki tym materiałom oponę można też „złożyć” do bardzo małych rozmiarów.

 

Rodzaje kordu 27TPI, 60TPI, 120TPI, 170TPI (One70)

TPI (Threads Per Inch) oznacza ilość splotu włókien kordu na 1 cal kwadratowy opony.

Niższe TPI daje lepszą odporność na przebicia i rozerwania opony ale jest nieco cięższa. Wyższe TPI daje lepsze dopasowanie się opony do podłoża, oferuje gładszą i spokojniejszą jazdę, no i co najważniejsze jest lżejsza. Wyższe TPI powoduje iż opona staje się „szybsza”.

 

Warstwy opony

PLY Warstwa „nylonu” która trzyma wszystko (użyte technologie) razem. Rozciąga się od stopki (drut, kevlar lub aramid). Może być pojedyncza lub podwójna.

SINGLE PLY Używany w oponach BMX, Freeride, MTB oraz szosowych.

DUAL PLY (2PLY) Używany w oponach DH (zwiększona wytrzymałość ścian )

 

TECHNOLOGIE MAXXIS

 

Tubular

Tradycyjna konstrukcja opony w której opona oplata dookoła wewnętrzną dętkę. Taki typ opony musi zostać przyklejony na specjalnie przystosowaną do tego celu obręcz.

Radial

Radialna konstrukcja opony w której włókna kordu w płaszczu opony są ustawione prostopadle do kierunku rotacji. To pozwala na łatwiejsze ugięcie się opony, co czyni jazdę bezpieczniejszą i bardziej efektywną.

Tubeless Road

Technologia bezdętkowa opon szosowych, w której zastosowano stopkę wykonaną z włókien węglowych dla zwiększenia wytrzymałości, oraz wkładkę butylową dla poprawy retencji i dopasowania opony do obręczy.

Butyl Insert

Dodatkowa warstwa gumy butylowej, która otacza druciana stopkę opony zwiększa odporność opony na tzw. (Snake bite) przytrzaśnięcie opony przy bardzo mocnych dobiciach.

LUST

L.U.S.T. - Lightweight Ultimate Sidewall Technology

Korpus opony po zewnętrznej stronie w miejscu styku opony z obręczą został pokryty lekkim materiałem oraz cienką warstwą gumy zapewniając hermetyczność prze­strzeni zamkniętej pomiędzy oponą a obręczą.

EXO Protection

Ekstremalnie wytrzymały materiał, zapobiega przetar­ciom i rozdarciom opony na bocznych ściankach gdzie niema już bieżnika.

 

TECHNOLOGIE ANTYPRZEBICIOWE

 

Silkworm

Technologia oparta na materiale zarejestrowanym przez firmę Maxxis. Zwiększa odporność opony na przebicia i rozerwania oraz poprawia właściwości rotacyjne opony, co czyni jazdę efektywniejszą.

Kevlar® Composite (K2)

Ten materiał zapewnia większą odporność na przebicia niż standardowy Kevlar® i Vectran® Stosowany tylko w oponach szosowych

Nylon Breaker

Jest wzmocnieniem zwiększającym odporność opony na przebicia. Leży bezpośrednio i tylko pod bieżni­kiem. Poprawia właściwości toczne opony poprzez zapobieganie zbędnemu uginaniu się bieżnika. Stosowany w wybranych oponach szosowych

MAXXProtect

Włóknisty materiał umieszczony pomiędzy bieżni­kiem a płaszczem opony. Jego grubość ( w przekroju poprzecznym ) wacha się od 0,9mm do 1,5mm. Stworzony z myślą o oponach miejskich.

Kevlar® Inside

Specjalna mieszanka tworzywa, umieszczona pomię­dzy bieżnikiem a płaszczem opony. Podobnie jak MAXXPROTECT o zmiennej grubości w zależności od położenia. Zapewnia optymalną ochronę przed przebiciem dętki.

Opinie:

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Dodaj opinie o produkcie
 


146