Porady

Newsletter

Bezpieczeństwo


Rower Merida Scultura 300 2016 czarny

Merida Rower Merida Scultura 300 2016 czarny
Cena: 4299.00 zł
3789.00 zł

Dostępne warianty


Kliknij w wariant, by sprawdzić dostępność w sklepach

 

Towar tylko do odbioru osobistego w sklepie


Kod towaru

16-40903
Grupa Scultura 700C
Rama Aluminiowa Scultura lite
Skok P/T -/- mm
Widelec Karbonowy Road Carbon Comp
Napęd Shimano 2x10
Hamulce Merida Road Comp
Rozmiar kół 700C 

 

 

Zupełnie nowa SCULTURA zachowuje w sezonie 2016 wszystkie cechy, z których słynęła od lat, a nawet je poprawia, zachwyca także nieznanymi dotąd zaletami. Lekka jak piórko, wygodna i aerodynamiczna – właśnie taka jest nowa gwiazda na firmamencie MERIDY.

 


Już same liczby dotyczące tego narzędzia pracy grupy LAMPRE-MERIDA robią wrażenie: waga ramy to 740 g (rozmiar S/M), a w zestawie z nowym projektem widelca: 985g! Jedna z wersji nowej SCULTURY waży 4,56 kg i jest najlżejszym seryjnie produkowanym rowerem świata. Podstawą dla takich wyników jest nowy sposób produkcji karbonowych ram z użyciem specjalnych form, który daje niższą wagę i lepsze osiągi roweru.

 


Znacznej poprawie uległa także aerodynamika SCULTURY. Odpowiadają za nią przede wszystkim zoptymalizowane pod tym kątem profile rur NACA Fastback, połączone szeroko z potężnym suportem BB386 dla lepszego transferu mocy. Lepszy przepływ powietrza zapewnia również główka ramy o szerokości 1 1/8” u góry i 1 1/4” na dole, zwiększająca także sztywność roweru oraz poprawiająca jego świetne prowadzenie. Na aerodynamikę SCULTURY wpływa też wiele szczegółowych rozwiązań, jak np. tylny hamulec w systemie direct mount umieszczony w cieniu aerodynamicznym pod suportem. Takie rozwiązanie pozwoliło zrezygnować z mostka łączącego górne rury tylnego trójkąta, co zwiększyło ich elastyczność, a tym samym komfort odczuwany na siodełku. Poprawia go także możliwość zastosowania 25-mm ogumienia. Agresywne prowadzenie nowego modelu i jego zwinność zapewniają jedynie 400-mm dolne rury tylnego trójkąta. Imponujące połączenie w nowej SCULTURZE tak wielu pożądanych cech pozwoliło na stworzenie jednej z najlepszych szosówek na świecie.



Uwaga!
W trosce o dostarczenie Państwu perfekcyjnie złożonego i wyregulowanego roweru, oraz prawidłowego dotrzymania warunków gwarancji rowery marki Merida nie podlegają sprzedaży wysyłkowej. Po zakupie w sklepie internetowym rower należy odebrać osobiście w wybranym salonie Bike Atelier.

RAMA  
Typ /ALU/  Scultura lite
Rozmiar  S[50]-SM[52]-ML[54]-L[56]-XL[59] cm
Kolor MATT BLACK (BLUE/WHITE)
Widelec  Road carbon comp
Amortyzator tył  -
   
NAPĘD  
Przełożenia  20
Przerzutka przód  Shimano TIAGRA D
Przerzutka tył  Shimano TIAGRA SS
Manetka przód  Shimano Tiagra Dual control
Manetka tył  Shimano Tiagra Dual control
Mechanizm korbowy  Shimano TIAGRA 50-34
Kaseta  Shimano CS-HG500-10 12-28
Łańcuch  KMC X10
   
KOŁA  
Piasta przód  Road seal Bearing
Piasta tył  Road seal Bearing
Obręcze  Merida comp 24 pair
Szprychy  Black stainless
Opona przód  Maxxis Dolemites 23 fold
Opona tył  Maxxis Dolemites 23 fold
Dętki  Ultralite 48
   
KOMPONENTY  
Hamulec przód  Merida Road Comp
Hamulec tył  Merida Road Comp
Kierownica  Merida Compact road OS
Mostek  Merida pro OS -5
Siodło  Merida Race 5
Sztyca  Merida carbon H SB15 27.2
Pedały  -
   
WAGA (kg) 9,1
   
   
TECHNOLOGIE:  

 

   

      Tabela pozwala na orientacyjny dobór wielkości ramy danego modelu do wzrostu użytkownika.
 
      Rozmiar ramy w pewnym stopniu dobieramy również do naszego stylu jazdy. Jeżeli oczekujemy że rower ma być lżejszy, zwrotny, często poruszamy się w trudnym terenie powinniśmy wybrać mniejszy rozmiar. Jeżeli często pokonujemy długie dystanse po utwardzonych drogach, wymagamy od roweru większego komfortu, powinniśmy skłaniać się ku większemu rozmiarowi.
 
 
      W przypadku wątpliwości co do wyboru rozmiaru ramy prosimy o kontakt.

Merida
Merida
Strona domowa Merida

         Merida Industry Co., LTD została założona w 1972 r. przez Dung-Huanga i obecnego dyrektora Tsenga.

         Obecnie siedziba główna znajduje się w Yuanlin na Tajwanie, laboratorium mieści się w Magstadt w Niemczech, natomiast produkcja odbywa się w Chinach. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnego systemu produkcyjnego 3T - Toyota Production System, Total Quality Control, Total Product Maintenance - powstają najlepsze jakościowo rowery.

         MERIDA jest dystrybutorem najlepszej jakości rowerów w 77 krajach.

Technologie

SMOOTH WELDING

 

Wygładzanie spawów za pomocą odpowiednich technik spawania – ulepszony wygląd bez pogorszenia struktury spawu.

SHOTGUN 6061

 

Dolna rura o podwójnym profilu w spodniej części zapewnia zwiększoną odporność na zginanie i skręcanie. To optymalne rozwiązanie szczególnie dla sportowych rowerów aluminiowych.

CARBON FORK

 

Przedni widelec wykonany z kompozytu węglowego; w niektórych modelach wykonany w 100% z kompozytu węglowego. Karbonowe widelce MERIDY zachwycają pochłanianiem wibracji oraz sztywnością podczas hamowania i w zakrętach.

TFS TECHNO FORMING SYSTEM

 

Produkcja giętych rur ze stopu RaceLite 6061 metodą mechanicznego tłoczenia rur na gorąco.

AWS

 

Technologia antyfałdowa pozwalająca na maksymalne wygładzenie wewnętrznych powierzchni rur karbonowych. Poprawiona struktura oznacza mniejszą masę, większą wytrzymałość, oraz poprawiony rozkład obciążeń.

LOCKOUT

 

Blokada amortyzatora przedniego lub tylnego za pomocą dźwigni na jego obudowie. Pozwala na optymalny transfer energii w zależności od rodzaju nawierzchni i ukształtowania terenu.

RACELITE 6061 ALU

 

Niezwykle lekki i mocny stop używany także w przemyśle lotniczym. MERIDA poddaje go dodatkowemu hartowaniu, tworząc podwójnie cieniowane lekkie i sztywne rury.

HFS HYDRO FORMING SYSTEM

 

Produkcja trójwymiarowo giętych rur ze stopu Prolite 66 za pomocą „hyrdroformowania”. Gorący olej wypycha kształt ramy pod wysokim ciśnieniem (od wewnątrz do zewnątrz).

STRUCTURE ELEMENTS

 

Rama karbonowa jest wykonana z kompaktowych elementów. Są one ze sobą sklejane – w zależności od rodzaju obciążenia – za pomocą wewnętrznych złączek albo metodą tube-to-tube (rura do rury). Dzięki temu rama jest możliwie jak najlżejsza i maksymalnie wytrzymała.

FLOATING DISC

 

Opatentowane przez Meridę rozwiązanie tylnej osi pozwalające na rozdzielenie sił napędu i hamowania

SKOK ZAWIESZENIA

 

Wskaźnik wartości skoku przód/tył przy rowerze full-suspension

 

EGG-SHAPE HEADTUBE

 

Owalna główka z na wpół zintegrowanymi łożyskami i większymi wymiarami pośrodku rury dają większą sztywność główki ramy, a tym samym większą precyzję sterowania.

DOUBLE CHAMBER TECHNOLOGY

 

Wewnętrzne żebrowanie dzieli mocno obciążone rury z włókien węglowych na dwie osobne komory; poprawia to wytrzymałość na zginanie i uderzenia.

NANO MATRIX CARBON

 

Nanocząstki wzmacniają oparte na żywicy epoksydowej wiązanie, co daje nawet o 40% wyższą odporność na uderzenia.

FLEX-STAY

 

Specjalne ukształtowanie rur tylnego widelca lepiej tłumi wibracje i poprawia komfort jazdy. To rozwiązanie zapewnia także optymalne przeniesienie siły pedałowania.

 

MATTS TAPER TOP-TUBE

 

Górna rura w modelach MATTS ma przekrój stożkowy i zwęża się ku tyłowi. Unikalny profil zapewnia świetną odporność na zginanie I skręcanie.

INTERNAL CABLE

Linka tylnego hamulca biegnie wewnątrz rury górnej – w niektórych modelach linka przerzutki biegnie w rurze dolnej. To rozwiązanie nie tylko poprawia wygląd roweru, ale także chroni linki przed zabrudzeniem.

REMOTE LOCK-OUT

 

Blokada amortyzatora przedniego lub tylnego za pomocą dźwigni na kierownicy. Pozwala na optymalny transfer energii w zależności od rodzaju nawierzchni i ukształtowania terenu.

 

PROLITE 66 TRIPLE BUTTED ALUMINUM

 

Najwyższej jakości stop MERIDY wykonany z odpornego aluminium 6066 o potrójnie cieniowanych ścianach. Zapewnia optymalny stosunek sztywności do masy.

K-MOUNT

 

Haki kół pozwalające zamocować hamulec tarczowy oraz podpórkę przykręcaną na dwie śruby. Zintegrowania konstrukcja zapewnia optymalną sztywność.

SKOK PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA

 

Wartość skoku przedniego zawieszenia w rowerach typu hardtail

CONE-HEAD HEAD-TUBE

 

Główka w kształcie stożka rozszerzającego się u dołu. Półzintegrowane łożysko na dole i zewnętrzna miska steru na górze. Rozwiązanie to pomaga utrzymać niską wagę przy zachowaniu wysokiej sztywności.

1.5 X TAPER HEADTUBE

 

Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1,5” na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania.

12-142 THRU-AXLE

 

12-mm oś „thru-axle” o długości 142 mm zapewnia większą sztywność i niezmienne położenie tarczy hamulcowej, pozwala wypiąć koło bez użycia narzędzi.

POST MOUNT DISC

 

Bezpośrednie mocowanie zacisku hamulca do ramy w systemie post-mount. Pozwala dopasować położenie zacisku do różnej wielkości tarczy przy pomocy adapterów.

M.O.R.E. SUSPENSION

 

Konstrukcja zawieszenia z pełną amortyzacją, która pozwala na uniezależnienie kinematyki zawieszenia od rozmiaru ramy.

2 X 10 MTB

Wyścigowy napęd MTB o zredukowanym zakresie zmiany przełożeń przedniej przerzutki. Zwiększa efektywność doboru przełożeń i zapewnia oszczędność energii. Napęd ten zmniejsza ryzyko „wciągnięcia” łańcucha (między tarczę a ramę).

Bio Fiber

 

Maksymalny komfort nawet przy zastosowaniu sztywnego tyłu oraz sztywnego widelca. Biowłókna lniane wplecione w strukturę karbonu użytego do budowy górnych rur tylnego trójkąta i ramion widelca pochłaniają drgania wysokiej częstotliwości.

Opinie:

Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!

Dodaj opinie o produkcie
 


92